ESTIU..MERESCUDES VACANCES

Visualitza la imatge original

Propostes per a que els adolescents aprofitin l’estiu

Arribada una certa edat, és normal que els adolescents s’avorreixin a l’estiu, bé perquè no saben ben bé què fer o, simplement, perquè ja no els interessen les coses que feien altres anys. Què poden fer els pares per estimular els fills “avorrits”?

El millor consell que podem oferir-te és que pares i fill prengueu aquesta situació com una oportunitat. Lluny de forçar-lo a fer alguna cosa que no li interessa o d’apuntar-lo a activitats on no se sentirà a gust, exploreu junts quins interessos pot desenvolupar, i ajuda’l a triar una cosa que normalment li agradi. És senzill, ja que cada vegada són més les entitats que ofereixen una gran varietat de coses per fer a preus molt assequibles.

L’opció dels campaments sempre és vàlida, sempre i quan el teu fill no ho consideri avorrit o perdi l’interès. És normal, però, que a certa edat deixen d’agradar. És recomanable planificar amb una certa anticipació què es farà durant les vacances, per si alguna activitat requereix inscripció prèvia.

Una de les primeres fonts a les quals podem recórrer fàcilment és l’escola. Diversos centres educatius, i no únicament aquell on el teu fill estudiï, tenen programes especials d’estiu. Una altra font on es podrà trobar informació i programes variats és a les biblioteques. Moltes d’elles recullen amplis catàlegs amb la informació sobre activitats d’estiu per a adolescents, que es realitzen en la seva àrea geogràfica d’influència, així com taulers d’anuncis amb volants que publiciten altres programes locals.

El voluntariat és una altra opció que cada estiu creix amb força. Sempre i quan el teu fill senti inquietud per això, hi ha molts bancs d’aliments, hospitals, biblioteques, centres per a gent gran i altres entitats benèfiques que sempre necessiten col·laboradors. La realització d’aquesta mena d’activitats pot aportar al teu fill una experiència realment enriquidora, a més d’oferir-li una perspectiva de la vida diferent.

Hi ha molts campaments d’aventura i a l’aire lliure que ofereixen programes per als alumnes de les escoles mitjana i secundària. Dóna-li a entendre al teu fill el gran ventall de possibilitats que s’obre davant seu: esports, arts, música, teatre, informàtica, animals, cuina, idiomes… Segur que trobaràs un programa que compleixi els requisits que ell necessita. A més, cal no oblidar que despertar els interessos del teu fill adolescent pot ajudar-lo en l’elecció de la seva carrera.

Finalment, hi ha l’opció d’invertir temps en formació. No l’obliguis: dóna-li a entendre que és una inversió pensant en el futur, i ell mateix se sentirà interessat. Si el teu fill té almenys 16 anys, sempre té l’opció de començar a treballar. Pot oferir-se per passejar gossos, pintar tanques, arreglar jardins o regar les plantes, així comprovarà que l’esforç és recompensat.