PREMIS SAMBORI 2020

2   PREMIS  AL  SAMBORI  2020  I UNA MENCIÓ HONORÍFICA EN LA FASE DE PAÍS

Premiades dues alumnes de l’IES LES FOIES  en l’edició del  22é Premi Sambori de narrativa en valencià de 2020.  En la categoria de  2n cicle de Secundària ha estat guardonada,  Laura Moros Badenes, amb la narració “Ulls que no veuen…” , i  en la categoria de Batxillerat Claudia Gomar Martí  amb el relat “Descobrint-me”.  Enhorabona a les dues!

PREMIS SAMBORI 2020 1                PREMIS SAMBORI 2020 2

CLAUDIA GOMAR MARTÍ                                 LAURA MORO BADENES

L’alegria és més gran perquè el relat de Claudia Gomar ha obtingut una MENCIÓ HONORÍFICA en la fase de País. De totes les narracions seleccionades de cada comarca de tot el País Valencià, la nostra alumna ha obtingut una Menció honorífica, és a dir,  el seu relat està entre els 4 millors de tots els presentats en tot el país. La notícia es va desvetllar en el transcurs del lliurament dels premis de la mà  del President de la Coordinadora de la Vall d’Albaida per la defensa i ús del valencià, Josep Manuel Andrés i va provocar una gran alegria entre tots els premiats de la Vall d’Albaida i acompanyants.

“Descobrint-me” conta la història d’una jove que creix en una família benestant i amb una educació religiosa i conservadora. S’educa en l’esforç i esperit de superació constant  fins que arriba a la Universitat i la seua vida es trasbalsa quan coneix una jove de la qual s’enamora, fet que suposarà enfrontar-se amb els seus propis valors i amb l’entorn familiar.

El lliurament dels Premis Sambori de la Vall d’Albaida, de 2020 va tindre lloc a Benigànim dissabte, dia 7 de novembre.  Es lliuraven els premis als guardonats de tota la comarca en la primera fase del concurs.  Han participat 44 centres educatius d’infantil, Primària, Secundària, Batxillerats , Cicles Formatius i Ensenyament d’adults i uns 6000 alumnes. Este acte forma part del conjunt d’esdeveniments que es realitzen en  la Trobada d’escoles en Valencià que aquest any s’havia de celebrar a Benigànim. Les circumstàncies de la pandèmia van obligar a realitzar un acte diferent, es van reduir al màxim els assistents, es van seguir tots els protocols de seguretat COVID, però no va impedir que férem una festa per la cultura, per la literatura en valencià, un reconeixement a la creació narrativa dels nostres jóvens.

L’acte va estar guiat per Aitana Català i Maria Moscardó, alumnes de Batxillerat, la música que acompanyava els premiats va estar composta per l’alumnat del centre dirigits per Pablo Almiñana Bas en 2019 i l’alumnat de teatre va participar amb la lectura de versos de les nostres poetesses.

Gràcies al treball de les Regidories d’educació i cultura de l’Ajuntament de Benigànim, al treball de la Coordinadora i al treball dels centres educatius vam poder gaudir d’uns moments molt emotius i enriquidors per a la nostra llengua .

El XXII Premi Sambori de literatura es lliura a Benigànim

FOTOS DEL LLIURAMENT DELS PREMIS