Publicat en Febrero 12th, 2017 | per Soledad Vilar

Job Shadowing a l’ISISS Galilei de Poppi, Itàlia

El proper dijous 16 de febrer comença la primera de les accions del nostre projecte Erasmus+ KA101 Opening doors, un job shadowing o visita d’estudi al ISISS Galilei de Poppi, Itàlia.

Un job shadowing és una visita d’estudi o període d’observació on es va al centre soci per a observar com treballen, quina és la seua metodologia, etc. i així poder implementar-ho al nostre centre.

Opening doors és un projecte interdisciplinar que implica a tota la comunitat educativa del nostre centre. Les participants en la primera acció són dues professores: Rosa Ribes, de valencià i Llanos Part, d’educació plàstica i visual amb destí definitiu al centre i que participen activament en el projecte Erasmus+ KA101.

Aquestes professores, una vegada acabada la visita d’estudi, seran les encarregades de comunicar i explicar a la resta del claustre, tot allò aprés per a d’aquesta manera,  apropar la dimensió europea al nostre centre. La finalitat de tot açò és fer de l’IES Les Foies, un dels referents educatius de la comarca sobretot gràcies a la seua internacionalització que ens permetrà obrir-los les portes d’Europa als nostres alumnes.

La duració del job shadowing amb l’ISISS Galilei és del 16 al 23 de febrer. L’objectiu principal és observar quins recursos empren per previndre l’abandonament escolar però alhora, millorar també la nostra metodologia amb totes les idees que ens puguen aportar.

The “Opening doors” Erasmus+ KA101 is a multidisciplinary project which involves the whole educative center. Our participants are teachers with permanent post so that they can carry out the activities during the 2 years of the project. Both are taking part actively in our Erasmus+ programme.

Aiming to enhance our school project, participants in such activities will be teachers from various subjects, giving this way an interdisciplinary approach to the school project. After the job shadowing experience with the ISISS Galilei, these teachers will be the ones who will spread their learning to the educational community. The final beneficiaries are always our students in the short term.

The project Opening Doors’ main objective is the prevention and reduction of the dropout rate. Therefore, we are going to enhance our current reading plan, modernize ICT and update the methodology of foreign languages. Thus, we will achieve a pedagogical renewal and endow the school with a European dimension and internationalization of all its members: teachers, families and students. In order to achieve our goals we have planned two job shadowing actions. This is going to be our first action.

The duration of the job shadowing action will last 5 school days; from 16th to 22nd February (Thursday-Friday and from Monday to Wednesday).

Our objective is to take part in the daily life of the ISISS Galilei and analize the strategy they have taken to prevent early drop-out. For sure, we are also interested in observing the methodology you use and how reading is promoted; and moreover, the use of ICTs for training and education of the students.